Consumenten trouw tegenover bedrijven

Geplaatst op 14 December 2011 in de categorie Onderzoek

Uit intern onderzoek blijkt dat consumenten die hun ervaring delen via TalkToo trouw zijn tegenover de merken/bedrijven. Dat kunnen we besluiten als we de veredeling zien van het aantal sterren die onze gebruikers toewijzen bij iedere ervaring. De verdeling ziet er als volgt uit:

Het is duidelijk af te lezen dat slechts 17% van de gebruikers echt negatief staat tegenover het bedrijf in kwestie. Dat wil zeggen dat maar liefst 83% neutraal of positief is ingesteld! Dit bewijst nog maar eens wat voor een kans hier ligt om als bedrijf hierop in te spelen. KlachtenPunt is de plaats waar ontevreden klanten omgezet worden tot trouwe tevreden klanten. Met deze grafiek is bewezen dat KlachtenPunt zeker geen plaats is waar consumenten bedrijven willen afkraken. Ze zijn gewoon op zoek naar een oplossing voor hun probleem.

Nieuwe website

Een nieuwe versie van KlachtenPunt is voorzien voor januari 2012. In deze nieuwe versie zal de nadruk nog meer liggen op het platform als zijnde het delen van ervaringen. Zowel positieve als negatieve ervaringen zullen aan bod komen. Enkele nieuwe features zullen ervoor zorgen dat we zowel voor consument als bedrijf nog betere diensten kunnen verlenen.