Mobile Vikings is het meest klantgerichte bedrijf van België

Geplaatst op 04 February 2013 in de categorie TalkToo

Vandaag nam chief Viking Hans Similon samen met het volledige Mobile Vikings team de award voor het meest klantgerichte bedrijf van België 2012-2013 in ontvangst. De trofee werd uitgereikt door Yuri Hellyn van TalkToo.be die samen met 2000 consumenten en een onafhankelijke vakjury de uiteindelijke winnaar van deze trofee bepaalde. "Dat Mobile Vikings zich één jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van België mag noemen, is de bekroning van jarenlange inzet door onze vikings, zowel intern als extern." aldus Hans Similon.

bijlage_persbericht_01De voorbije maand was het onafhankelijke conversatieplatform TalkToo.be op zoek naar het meest klantgerichte bedrijf van het afgelopen jaar en ondervraagde daarvoor 2000 consumenten. TalkToo schakelde een vakjury in die op basis van enkele doorslaggevende criteria een eindoordeel velde. Mobile Vikings haalde in de eerste ronde maar liefst 5,5% van alle consumentenstemmen binnen. Daarna was het de beurt aan de vakjury die een definitieve keuze maakte tussen de top drie meest gestemde bedrijven.

Over Mobile Vikings

Mobile Vikings beweert 'gratis internet' te leveren volgens het prepaid principe. Hun aanbod is dan ook gericht op consumenten die vooral behoefte hebben aan mobiel internet. Bij elke herlaadbeurt van €15 krijgt de gebruiker evenveel belwaarde en daarbij een databundel van 2 gigabyte.

Klachtgericht ondernemen

Klantgericht ondernemen is meer dan enkel een goede klantendienst bieden. Bij klachtgerichte bedrijven ligt de focus 100% op de klant en worden bijvoorbeeld nieuwe producten en diensten ontwikkeld in nauwe samenwerking. Dat kan via sociale media, conversatieplatformen of via andere interne structuren. Bij Mobile Vikings schakelen ze vooral sociale media zoals Facebook of Twitter in om bv. nieuwe applicaties te ontwikkelen en daarna te evalueren. Maar dat is niet alles, bij Mobile Vikings gaan ze uit van het principe dat klanten moeten behandeld worden zoals ze dat zelf zouden willen.

Een klachtgericht bedrijf worden

Klantgericht werken is een visie die moet ondersteund worden door elke afdeling van het bedrijf, ook door diegene die niet rechtstreeks in contact komen met de klant. Het verhaal begint eigenlijk aan de top van de onderneming: staat de bestuurder open om samen met zijn klanten te bouwen aan de toekomst van het bedrijf?

Zo heeft Mobile Vikings naar eigen zeggen geen klanten maar wel leden van hun 'Mobile Revolution'-beweging. Met die mobiele revolutie willen ze het telecom landschap voorgoed veranderen. Mobile Vikings voorziet bv. een model om hun community te belonen: "Soms doen onze gebruikers meer voor ons dan wij voor hun." klinkt het bij Mobile Vikings. "Het is dan ook logisch dat wij onze community erkennen voor hun geleverde prestaties.".

Telenet gelauwerd voor beste webcare

Samen met Mobile Vikings valt ook Telenet in de prijzen bij TalkToo.be. Dit voor hun uitmuntende prestaties van afgelopen jaar inzake het oplossen van problemen. Er werden  646 problemen over Telenet gemeld en daarop werd voor maar liefst 86% een gepaste oplossing voorzien. Nadien kwam er op de helft van die oplossingen een positieve feedback van de klant, wat Telenet het meest actieve en kwalitatieve bedrijf op TalkToo.be maakt. Belangrijke nuance hierbij is dat bijlange niet alle consumenten de moeite doen om na een oplossing opnieuw feedback te geven.