TalkToo lanceert nieuwe versie van online platform voor conversatiemanagement

Geplaatst op 12 maart 2013 in de categorie Persbericht

Bedrijven en consumenten dichter bij elkaar brengen is het doel van TalkToo.be, een puur Belgisch online conversatieplatform. Het idee is ontstaan begin 2011 en begon allemaal met 'KlachtenPunt.be'. Al snel strookte die naam niet meer met onze visie en in mei 2012 ontstond het nieuwe platform 'TalkToo.be'.   

logo9De ultieme missie van TalkToo is om de samenwerking van bedrijven en consumenten zodanig te stimuleren dat er enkel producten en diensten op de markt komen die volledig op maat van de consument zijn.  Het spreekt voor zich dat dit voor beide partijen een win-win situatie is. Daarnaast blijft luisteren en reageren op klantenervaringen een belangrijk gegeven. Om dat allemaal te kunnen bereiken lanceerden we vorige week ons vernieuwde platform.

Bepaal zelf je bedrijfsimago

Eenmaal geregistreerd kan je al snel de activiteit rond jouw bedrijf volgen en krijg je in deze nieuwe versie ook echt bruikbare statistieken. Zo krijgt ieder bedrijf een unieke bedrijfsscore die berekend wordt aan de hand van  een aantal factoren en die tevens ook publiekelijk zichtbaar is op het bedrijfsprofiel.

Nog tal van andere statistieken geven aanvullend inzicht in de evolutie en prestaties van jouw bedrijf en vormen uitstekende werkinstrumenten. De uiteindelijke sleutel tot succes heb je als bedrijf steeds zelf in de hand.

Een groot struikelblok is nog vaak de manier waarop klanten online benaderd en behandeld worden. Onze nieuwe beheerstool voor bedrijven voorziet in een eenvoudige interface om snel en correct te reageren op binnenkomende ervaringen. Om de dialoog te stimuleren hebben zowel klanten als bedrijven een maximum responstermijn. Bedrijven kunnen deze zelf bepalen en op die manier een extra service leveren aan hun klant.

foto01Co-creatie is de toekomst

Luisteren naar jouw klant is de eerste stap, reageren de tweede, proactief handelen de derde en op een structurele manier samenwerken is de volgende stap. "Wij willen bedrijven helpen om samen met hun klant te werken aan de producten en diensten van morgen. Onze nieuwe co-creatie tool is een eerste stap in de goede richting." aldus Yuri Hellyn, bezieler van TalkToo.

De co-creatie tool laat in 5 fasen toe om een wild idee uit te werken tot een uniek concept, dit samen met de belangrijkste stakeholders van jouw bedrijf. Het kan zowel in een open (toegankelijk voor iedereen) of in een gesloten community (enkel op uitnodiging).

Verschillende accounts

De accounts op TalkToo worden voornamelijk ingedeeld op grootorde van een bedrijf. Ieder account krijgt een aantal credits waarmee een interactie met een klant kan worden aangegaan. Het is een soort 'prepaid' systeem waarbij er iedere maand terug credits op het account komen. Natuurlijk is er ook een gratis versie beschikbaar,  weliswaar met beperkte functionaliteiten.

De toekomst brengt nog meer

Vandaag gebruiken al meer dan 50 bedrijven het platform TalkToo.be en zijn er een kleine 15.000 (overwegend Vlaamse) consumenten actief op TalkToo. "We willen steeds verder blijven evolueren en nieuwigheden voorzien. Zo komen er binnenkort een aantal tools waarbij bedrijven actief klantenervaringen kunnen opsporen. We richten ons ook op het nog steeds groeiende segment van webwinkels en hun noden. Tegelijk zijn er concrete plannen om het platform uit te breiden naar Wallonië, Nederland en Frankrijk. Dat hopen we in het najaar te kunnen realiseren."