Telenet verkozen tot beste webcare bedrijf op TalkToo.be

Geplaatst op 04 februari 2013 in de categorie Telenet

Telenet mag zich één jaar lang het beste webcare bedrijf van TalkToo.be noemen. Dat werd vandaag bekend gemaakt door Yuri Hellyn van TalkToo.be. Telenet bood het afgelopen jaar voor zowat 86% van de 646 gemelde problemen een gepaste oplossing. Daarbij kwam er in maar liefst in de helft van de gevallen een positieve feedback van de klant. "Belangrijke nuance hierbij is dat veel consumenten niet de moeite doen om na een opgelost probleem nog feedback te geven." aldus Yuri Hellyn, oprichter van TalkToo.be.

Meest actieve bedrijf

Via TalkToo komen er maandelijkse een aanzienlijk aantal meldingen binnen over Telenet. Dat kunnen zowel problemen, complimenten, suggesties als vragen zijn. Zo zijn er het afgelopen jaar ongeveer 650 problemen gemeld aan Telenet via TalkToo. Medewerkers van Telenet reageren hierop heel snel en kunnen zo kort op de bal spelen. Net door de combinatie van veel geposte ervaringen, snelle reacties en positieve feedback van hun klanten krijgt Telenet de award voor het beste webcare bedrijf op TalkToo.be.

Erkenning en stimulans

Deze award is voor Telenet een erkenning voor de geleverde inspanningen en tegelijk ook een stimulans om het in de toekomst minstens even goed, en indien mogelijk, nog beter te doen. Het doel van TalkToo.be is net om klanten en bedrijven op een eenvoudige manier dichter bij elkaar te brengen en zo samen te bouwen aan de toekomst van het bedrijf.

"Het moet eigenlijk niet gezegd worden dat bedrijven heel wat waardevolle informatie halen uit die samenwerking tussen klant en bedrijf. En dat beginnen ook Belgische bedrijven steeds meer en meer te snappen." vertelt Yuri Hellyn.

Telenet is naast TalkToo ook heel actief op sociale media zoals Facebook, Twitter en een aantal blogs en fora. Op die manier bieden ze onder de naam 'Charlotte van Telenet' een extra service aan klanten die bijvoorbeeld liever niet telefoneren naar de helpdesk.

Klantgericht bedrijf

Naast een award voor het beste webcare bedrijf reikte TalkToo ook een trofee uit voor het meest klantgerichte bedrijf 2012-2013. Daarin strandde Telenet op een heel verdienstelijke ereplaats maar verloor het nipt van uiteindelijke winnaar Mobile Vikings. Mobile Vikings, ook actief in de telecomsector, werd door 2000 consumenten en een vakjury uitgeroepen tot het meest klantgerichte bedrijf van afgelopen jaar.