Werking


Stap 1

Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk jouw ervaring zodat het voor iedereen duidelijk is waarover het gaat. De ervaring komt straks zichtbaar op het internet dus hebben we enkele inhoudsrichtlijnen opgesteld. Wij vragen ook om persoonlijke gegevens zoals naam, adres en telefoonnummer in te vullen bij het indienen van een ervaring. Deze gegevens zullen echter nooit zichtbaar zijn op de website en zijn enkel bedoelt voor de goede opvolging van uw ervaring.

Stap 2

Na enkele ogenblikken is jouw ervaring al zichtbaar op onze website voor zowel onze bezoekers als bedrijven. Op die manier kan een probleem opgelost worden en/of help je andere consumenten bij het maken van 'de juiste' keuze. Hoe meer ervaringen er online staan, hoe transparanter de markt zal worden. Wanneer je dat wil kan je op ieder moment jouw ervaring verwijderen.

Stap 3

Reeds heel wat bedrijven zijn aangesloten partner en deze hebben dan ook speciale toegang tot de website. Via deze toegang krijgen ze de mogelijkheid om de ervaringen over hun firma in detail te zien en te beheren. De lijst van alle aangesloten bedrijven kan worden teruggevonden op onze partnerpagina. Ieder bedrijf kan alvast aan de slag met een gratis account en daarnaast voorzien we ook nog enkele betalende functionaliteiten.

Stap 4

Of het nu gaat om een klacht, compliment of een suggestie, onze partners zullen altijd een gepaste reactie voorzien. Veel problemen werden via TalkToo al opgelost alsook complimenten uitgedeeld. Bent u niet akkoord met een bepaalde reactie dan kan u dat altijd laten weten.

Voor consumenten

Je beleeft dagelijks zoveel ervaringen, het komt als een wervelwind over je heen. Je gaat naar de winkel, je gebruikt jouw smartphone om te mailen of te bellen, je verbruikt dagelijks stroom van een bepaalde energieleverancier... Bewust en onbewust kom je voortdurend in contact met bedrijven en hun producten. Het is vandaag de dag zo erg geworden dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. TalkToo wil daar verandering in brengen door al deze ervaringen te bundelen. Soms zijn het positieve, soms negatieve of soms gewoonweg neutrale ervaringen. Ze dragen allemaal bij tot het maken van de juiste keuze, nu en in de toekomst!

Het marktonderzoekbureau InSites Consulting deed onderzoek naar wie of wat mensen als betrouwbaar beschouwen. In de categorie 'betrouwbare informatiebron' wint internet het van TV (2de plaats) en van kranten (3de plaats).

Doorheen de dag deel je jouw ervaringen (bewust of onbewust) met jouw collega's, medeleerlingen, familie, vrienden en kennissen maar je geeft ook je mening online! TalkToo doet er alles aan om deze meningen te bundelen tot één centrale kennisbank. Maar dat is lang niet alles, ervaringen delen dat is één ding, een oplossing voorzien voor een negatieve ervaring is een ander iets.

Waar een gewone website, blog of forum je enkel toelaat om je mening te uiten gaan we bij TalkToo nog een stap verder. Wanneer je een probleem hebt met een product of dienst kan je een negatieve ervaring melden. Bij deze negatieve ervaring kan je meteen ook formuleren welke oplossing je graag zou zien. Bedrijven die reeds aangesloten zijn kunnen meteen aan de slag om een oplossing te vinden. Nieuwe bedrijven kunnen overtuigd worden om mee te werken net doordat jij een oplossing vraagt! Staat het bedrijf niet tussen de lijst van aangesloten partner is het dus geen verloren moeite om een (negatieve) ervaring neer te pennen.

TIP: Bekijk zeker de lijst van de aangesloten bedrijven