PROBLEEM MET ENI GAS AND POWER NV

UNIEK ID: 15281

uitsluitend nachttarief

8.635 keer gelezen
28 april 2014

Ik krijg vandaag een correctie van een afrekening van april 2013. Zogezegd heeft Eni niet de juiste meterstand doorgekregen en hebben ze een schatting gemaakt. De faktuur is geantidateerd op mei 2013, wat dus duidelijk onwettelijk is en als fraude bestempeld kan worden.

Ze schatten dat we op 8 maanden 260 kwh verbruiken voor het opladen van onze accumulatoren. Een lachertje natuurlijk. Maar mag nu wel 1093 euro bij betalen. Vanwaar ze met dit bedrag komen is mij een raadsel. 

Personeel is onwetend, arrogant en heel onvriendelijk. Heb domiciliering onmiddelijk stopgezet via aangetekend schrijven. Ben eens benieuwd of ik een antwoord krijg op mijn aangetekend schrijven voor meer uitleg en een herziening.

Gewenste Oplossing

herziening van de correctie faktuur met juiste datum van heden.

Oplossing van Eni Gas and Power NV:



Beste mevrouw Van Den Nest,

Eén van onze medewerkers heeft u gecontacteerd en de correctiefactuur toegelicht.

Zoals besproken zullen we u een overzicht bezorgen van de energie - en distributiekosten. 

Op basis hiervan kan u contact opnemen met uw distributienetbeheerder.

Mocht u nog vragen hebben, kan u steeds contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groeten,

Eni-klantendienst






Ongepast?
Nuttig?
Geplaatst door
Godelieve

TalkToo's: 159

REACTIE ENI GAS AND POWER NV

Beste mevrouw Van Den Nest,

Onze excuses voor dit ongemak. Onze diensten zullen u spoedig contacteren met verdere uitleg over deze factuur en zodoende een antwoord te formuleren op uw vraag.

Met vriendelijke groeten,

Eni-klantendienst


Eni Gas And Power NV

Oplospercentage
43%

REACTIE KLANT

Een ongemak noemen ze dit bij Eni ?


Godelieve

TalkToo's: 159

VOORSTEL TOT OPLOSSING (geaccepteerd)

Beste mevrouw Van Den Nest,

Eén van onze medewerkers heeft u gecontacteerd en de correctiefactuur toegelicht.

Zoals besproken zullen we u een overzicht bezorgen van de energie - en distributiekosten. 

Op basis hiervan kan u contact opnemen met uw distributienetbeheerder.

Mocht u nog vragen hebben, kan u steeds contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groeten,

Eni-klantendienst


Eni Gas And Power NV

Oplospercentage
43%

VOORSTEL AANVAARD DOOR KLANT

Er was beloofd dat men mij gisteren een overzicht zou doorsturen van de energie en distributiekosten.

Ik heb niets ontvangen, beloven kan iedereen maar doen is een andere vraag.


Godelieve

TalkToo's: 159

REACTIE KLANT

En weer is er een dag voorbij zonder overzicht van distributiekosten van Eni !

U moet dus niet vermelden hier dat het probleem opgelost is !


Godelieve

TalkToo's: 159

REACTIE ENI GAS AND POWER NV

Beste,

We hebben het beloofde overzicht naar u opgestuurd.

Voor verdere vragen kan u terecht bij het vermeldde e-mailadres in de begeleidende e-mail.

Met vriendelijke groeten,

Eni-klantendienst


Eni Gas And Power NV

Oplospercentage
43%

REACTIE KLANT

Heb vandaag eens mijn afrekeningsfakturen nagekeken van Eni.  Als je kijkt op stroomvergelijken dan adverteerd Eni Relax 3 jaar met vaste prijzen voor kWh verbruik. Op mijn 2 afrekeningen rekent Eni mij 2x verschillende tarieven. Ik dacht dat vaste prijzen vast waren. Heb idd het beloofde overzicht gekregen maar geen enkele vermelding van hoeveel kWh er wordt aangerekend en aan welke prijs ? Ik kan dus mijn correctiefaktuur niet nakijken.


Godelieve

TalkToo's: 159

REACTIE ENI GAS AND POWER NV

Beste,

We zullen de gevraagde aanpassingen doorvoeren in uw correctiefactuur en aan u een correct exemplaar bezorgen.

Mvg,

Eni-klantendienst


Eni Gas And Power NV

Oplospercentage
43%

REACTIE KLANT

Veel beloven doet de gekken in vreugde leven ! 


Godelieve

TalkToo's: 159

REACTIE ENI GAS AND POWER NV

Geachte mevrouw Van Den Nest
 
We hebben u een e-mail gestuurd met volgende inhoud: 
 
Naar aanleiding van uw klacht op Talktoo, belde ik u op 29 april 2014 om u meer informatie te geven over uw correctiefactuur.
 
Op 6 mei 2014 stuurde ik u hiervoor een overzicht. Als antwoord hierop vroeg u om een gedetailleerd overzicht met de eenheidsprijzen en aangerekende verbruiken.
 
Ik liet u op vrijdag 9 mei 2014 een voicemailbericht na waarin ik u beloofde dit op te sturen.
 
Dit beloofde overzicht kan u in de bijlage terugvinden.
 
Ondertussen merkte ik op dat u de vragen omtrent uw facturatie op 28 april 2014 ook doorstuurde naar de Ombudsdienst voor Energie. In dit geval dien ik de reeds mondeling gemaakte afspraken nog even te overlopen.
 
Wij ontvingen op 9 april 2014 nieuwe verbruiksgegevens van uw distributienetbeheerder, Infrax. Deze nieuwe verbruiksgegevens hebben betrekking tot het verbruik tussen 13 augustus 2012 en 2 april 2013.
 
Om dit verbruik recht te zetten maakten wij op 24 april 2014 een correctiefactuur op. 
 
Hierop liet u weten dat deze “nieuwe” verbruiksgegevens in 2013 al correct werden doorgegeven aan uw distributienetbeheerder. Desondanks stuurden zij andere verbruiksgegevens door voor de opmaak van uw afrekening van 6 mei 2013.
 
U bracht ons bij ontvangst in mei 2013 ook niet op de hoogte dat de meterstanden van uw exclusief nachtmeter niet overeenkwamen. Hierdoor konden wij toen geen rechtzetting aanvragen. 
 
Infrax heeft de bevoegdheid om uw meterstanden te corrigeren.
 
Zoals afgesproken blokkeer ik uw correctiefactuur tot en met 31 mei 2014. In de tussentijd kan u contact opnemen met uw distributienetbeheerder in verband met de meterstanden die u aan hen doorstuurde.
 
Gelieve ons tegen ten laatste 31 mei 2014 te contacteren om de betaling van deze correctiefactuur te bespreken en zo verdere kosten te vermijden. Uiteraard is een betaling in verschillende schijven bespreekbaar.
 
Voor verdere vragen kan u ons contacteren op het gekende e-mailadres.
 
Indien u nog verdere vragen over uw dossier heeft, aarzel dan niet om mij te contacteren. Vermeld bij elke communicatie naar ons toe uw klantennummer (5451222809). Dit helpt om u sneller verder te helpen.
 
Met vriendelijke groeten
 
Eni-klantendienst

Eni Gas And Power NV

Oplospercentage
43%

REACTIE KLANT

Had U nu direct de faktuur op een correcte en volledige manier doorgestuurd op 2 mei zoals

U had beloofd, dan was al deze heisa niet nodig geweest.


Godelieve

TalkToo's: 159

Commentaren




Geef ook een reactie

Je bent nog geen gebruiker ofwel ben je niet aangemeld. Log je snel in of maak een nieuw account aan om een reactie te kunnen geven!
Marijke

TalkToo's: 140
Geplaatst op 28 februari 2015 om 20u31
+0

oh my god godelieve... wij hebben nu dit probleem ook.. Bij ons hebben ze er zomaar 10 000 kwh geschat terwijl wij alles officieel hebben laten doen..

Heb jij het nu moeten betalen of ben je naar andere instanties gegaan?