Begin juli kochten we een aantal meubelen op Laredoute.be voor ons nieuwe huis. Op 18 juli stonden deze klaar voor verzending. Levering was normaal voorzien tussen 1 en 5 augustus. Ideaal vermits we vakantie hadden tussen 1 en 20 augustus. Helaas kwam deze niet toe. Bij de eerste drie telefoontjes kregen we te horen dat ze eerstdaags contact met ons gingen opnemen voor een afspraak. Op 12 augustus was dit nog steeds niet het geval. Na een vierde gesprek bleek het probleem te liggen bij de Franse bezorgdienst van Relais Colis.
Het voorstel om de bestelling zelf af te halen in Frankrijk werd niet aangenomen. Een tweede voorstel om zelf contact op te nemen met Relais colis werd afgeraden. Omdat we dit zeer vreemd vonden hebben we toch contact opgenomen met onze referenties. Daar lieten ze ons weten dat ze onze bestelling nooit ontvangen hadden en geen weet hebben van een levering naar Belgie. Vreemd! Als klant geef je vertrouwen aan een online shop door ze op voorhand te betalen.
Door een gebrek aan heldere communicatie en het niet aanrijken van concrete oplossingen en door ons het van het kastje naar de muur te sturen, lijkt het alsof we onze 600 euro kwijt zijn. Je zou haast gaan denken dat we met oplichterij te maken hebben. Dat kan de bedoeling toch niet zijn?