PROBLEEM MET PARSHIP

UNIEK ID: 10881

Parship bedrieglijke communicatie mbt contractverlengin

619 keer gelezen
04 november 2012

Eind juli 2011 sloot ik bij Parship een premium lidmaatschap af voor 3 maanden. Tegen het einde van die 3 maanden waren mijn toekomstplannen gewijzigd en ben ik naar het buitenland vertrokken. Voor mijn vertrek heb ik alle lopende automatische betalingen stopgezet. Ik ben dus overtuigd dat ik Parship ofwel heb opgezegd, ofwel dat Parship liet uitschijnen dat het contract al stopgezet was. Sinds de afloop van de oorspronkelijke contractperiode van 3 maanden heb ik van Parship geen enkele communicatie meer ontvangen, tot ik onlangs, na een jaar, opnieuw een factuur kreeg toegestuurd per email. De enige manier om tijdens het afgelopen jaar dus te weten dat het contract nog liep was kredietkaart-afschriften uitpluizen – iets wat ik wegens verblijf in het buitenland helaas niet kon doen. Parship gaat er prat op dat ze hun klanten informeren over de automatische verlenging van hun contracten. Dat is overduidelijk onzin, het verschil tussen de communicatie tijdens de oorspronkelijke contractperiode en de communicatie na de automatische verlengingen is iets te uitgekiend om Parship’s communicatie niet als bedrieglijk te beschouwen: -          Tijdens de oorspronkelijke contractperiode komen soms dagelijks en minstens meerdere keren per week mailtjes binnen; na de oorspronkelijke contractperiode stopt deze mailstroom als bij wonder -          Letterlijk uit de laatste mail van Parship, verstuurd op het einde van de oorspronkelijke contractperiode : ‘Doe net zoals R… “R’s abonnement was bijna afgelopen….”’ -          Van de oorspronkelijke contractperiode kreeg ik per email een factuur toegestuurd, voor de automatische verlengingen gebeurde dit opeens niet meer onder het motto ‘niet wettelijk verplicht’ -          De factuur die dan na een jaar wel opnieuw wordt toegestuurd volgt nadat het contract al opnieuw verlengd is, zodat er meteen nog een maand betalen aan toegevoegd wordt; mocht Parship zijn klanten eerlijk willen behandelen dan zouden ze een reminder sturen vóór de opzegtermijn afloopt -          Een reminder ivm inactiviteit (waarnaar in andere Parship klachten verwezen wordt) heb ik nooit ontvangen hoewel ik een jaar lang geen enkel gebruik meer heb gemaakt van hun diensten; opnieuw, mocht Parship zijn klanten eerlijk willen behandelen dan zouden zij dergelijke reminder sturen Hierbij wil ik potentiële online daters aanraden om Parship absoluut te vermijden en gebruik te maken van een gratis service. Het vraagt misschien iets meer tijd om het kaf van het koren te scheiden maar dat is zeker geen bedrag van minstens €59 – in mijn geval opgelopen tot een exorbitante €299 per ‘gebruikte’ maand - per maand waard.

Gewenste Oplossing

Terugbetaling van alle geïnde bedragen die betrekking hebben op de periode nà het oorspronkelijke 3 maanden contract


Ongepast?
Nuttig?
Geplaatst door
Sil

TalkToo's: 0

Commentaren




Geef ook een reactie

Je bent nog geen gebruiker ofwel ben je niet aangemeld. Log je snel in of maak een nieuw account aan om een reactie te kunnen geven!